16.6.14

Informe d'Idoneïtat BCN (e-llicències)


Informe d'Idoneïtat BCN (e-llicències) 
07/06/2014 
<![if !vml]><![endif]>Des del passat 24 de febrer de 2014, el CAATEEB està habilitada com a  ECA de l’Ajuntament de Barcelona per emetre Informes d’Idoneïtat Tècnica. Amb aquest pas el CAATEEB consta inscrita amb el número 4 en el registre d’ Entitats col·laboradores de l’Ajuntament de Barcelona per a la verificació i el control urbanístic de les obres, modalitat A, segons el Decret d’Alcaldia del dia 27 de desembre del 2013 que regula l’habilitació i funcionament d’aquestes entitats en els processos d’intervenció municipal dels permisos d’obres, publicat al BOPB del 31/12/2013.

En compliment de la secció 2ona de l’article 8 de la Ordenança l’Ordenança reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en les Obres (ORPIMO), l’Ajuntament pot encomanar l’exercici de les funcions de verificació i control a les entitats col·laboradores habilitades que en la modalitat A exerceixen les següents funcions:
a) Verificar els requisits d’integritat documental, suficiència i idoneïtat dels projectes i la documentació corresponents a la llicencia o comunicació, exigits per la normativa aplicable i els annexos de la ordenança.
b) Acreditar que els projectes i la documentació tècnica compleixen les previsions de la normativa aplicable, d’acord
amb el que preveu l’article 15 de la ORPIMO.

El sol·licitant o titular de la llicència ha d’encarregar l’informe d’Idoneïtat Tècnica a una entitat habilitada i aportar-ho a l’Ajuntament en el procés de sol·licitud del permís d’obres.


  EINES D'AJUDA per elaborar Projectes e-llicències

Estructura per elaborar documents e-llicències amb marcadors
Document Guia 06
Criteris sobre l’Informe d’Idoneïtat Tècnica a l’Ajuntament de Barcelona Actualitzat!
Declaracions responsables EDITABLES per a les e-llicències

Paràmetres de revisió per als projectes amb consideració d’obra nova
Paràmetres de revisió per als projectes tècnics amb consideració d’obra menor
Sol·licitar l'Informe d'Idoneïtat


 Última hora!! 
11/06/2014
 Sol·licitud correcta, del permís d’obra per les e-llicències  
L’Ajuntament de Barcelona ha detectat un augment dels errors a l’hora de sol·licitar els permisos d’obres. En alguns casos, es torna a sol·licitar l’informe d’Idoneïtat Tècnica a l’Ajuntament al portal de tràmits, enlloc de sol·licitar el permís d’obres.
Us recordem que per sol·licitar el permís d’obra des del Portal de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona, caldrà seleccionar el tràmit de “Tramitació de permisos d'obres: llicència o comunicat”. No s’ha de confondre amb el tràmit de “Informe d'idoneïtat tècnica per a projectes d'obres majors i obres menors
Una vegada seleccionat el tràmit de “Tramitació de permisos d'obres: llicència o comunicat” només caldrà introduir el número de Consulta Prèvia i el número de referència de l’Informe de Idoneïtat Tècnica.
En cas que l’aplicatiu sol·liciti carregar algun fitxer reviseu el tràmit seleccionat perque probablement esteu sol·licitant el tràmit que no correspon.
07/04/2014
 Projectes per sol·licitar l’informe d’idoneïtat tècnica per l’Ajuntament de Barcelona: Documentació adjunta a l’Informe Previ del Servei de Patrimoni
Segons recents instruccions per part del Departament del Servei de Patrimoni, quan sigui necessari l’Informe Previ de Patrimoni, caldrà incloure en el projecte e-llicència, a més del corresponent “Informe previ del Servei de Patrimoni”, la documentació segellada que es va aporta per sol·licitar-lo.
 

10/09/2013
 Tràmits amb la web de l'Ajuntament de Barcelona!
Actualment no es poden fer tramitacions amb signatures digitals a la web de l'Ajuntament de Barcelona amb la Versió 10 del navegador Internet Explorer.
Recomanem visitar la web de l’Ajuntament de Barcelona, a l’apartat “Signatura Electrònica”, on trobareu els requeriments tècnics per poder realitzar correctament la tramitació de la sol·licitud de les llicències a través de la seva web. Més información 

28/06/2013
Com fer la consulta prèvia quan es tracta d'un canvi d'ús en un local?
S’ha modificat la ruta de l’aplicatiu de l’Ajuntament per obtenir les consultes prèvies en el cas de canvi d’ús d’un local. En aquests casos, cal informar dels següents epígrafs en els qüestionaris del portal de tràmits de l’Ajuntament:
Qüestionari 1: Un habitatge o local.
Qüestionari 2: Canvi d’ús urbanístic o increment d’entitats
Qüestionari 3: Canvi d’ús urbanístic no destinat a habitatge o increment del nombre d’entitats no destinades a habitatge: -Provinents d’una entitat destinada a habitatge. 
Les actuacions resultants a la consulta prèvia seran: 
Obres de divisió de locals (entitats sense ús d’habitatges) provinents d’entitat destinada a habitatge.
En aquests casos, la Guia per el Procés d’obtenció de Comunicat Diferit d’obres de divisió de locals en planta baixa afegeix el següent concepte: 
Inclou les obres de reforma, mantenint o modificant el nombre de locals o entitats, modificant-ne l’ús, sempre que no sigui per habitatge. 
Per tant és la ruta a informar en cas de canvi d’ús de local. 

26/06/2013
 Nous models de Declaracions Responsables

S’han produït canvis en els models de les Declaracions Responsables que es generen al sol·licitar la consulta prèvia a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona, per l’obtenció del permís d’obres. Al CAATEEB ja hem elaborat els nous PDF’s d’ajuda amb la nova nomenclatura. 
 Procediments d'intervenció municipal en les obres 
  Text complet de l'ORDENANÇA
  Aclariments de l'Ordenança 
  Accés a la informació sobre les e-llicències 
En aquest apartat trobareu enllaços per fer la tramitació telemàtica dels permisos d’obres amb l'Ajuntament de Barcelona, els continguts documentals de les diferents guies, els marcadors per elaborar el projecte o documentació tècnica, els paràmetres normatius de revisió del CAATEEB i fitxes per justificar l’avaluació del volum i les característiques dels residus.  
 Com fer el tràmit de les e-llicències? 
 GUIA per fer el TRÀMIT de les e-llicències. Actualitzada !!

Pas 1. CONSULTA PRÈVIA
Aquest tràmit fet a través del WEB de l’Ajuntament de BCN, permet conèixer el tipus de permís d’obres que cal demanar en funció del tipus d’intervenció i permet aconseguir la guia de contingut documental. El resultat informatiu d’aquesta consulta, a l’Oficina Virtual, te el nom de “DCA”.


Pas 2. ELABORAR LA DOCUMENTACIÓ
S’haurà d’elaborar la documentació (Projecte Tècnic, Documentació Tècnica, Projecte d’enderroc...), segons el resultat de la consulta prèvia feta a través del web de l’Ajuntament de BCN i posteriorment sol·licitar l’Informe d’idoneïtat.
Els documents que s’han d’enviar a través de l’Oficina Virtual del CAATEEB, per sol·licitar l’Informe d’idoneïtat, són:

DCA. Document consulta Ajuntament de BCN
Pdf resultant del Pas1. Aquest pdf s’ha de mantenir sense fer cap tipus de modificació.

PAB. Projecte Ajuntament de Barcelona
Pdf del Projecte Tècnic o Documentació Tècnica, amb els Documents annexos al Projecte Tècnic o Documentació Tècnica. Aquest pdf ha de tenir portada i els marcadors corresponents.

AAB. Documents annexos a l’expedient
Pdf corresponent als Documents annexos a l’expedient. Aquest pdf ha de tenir portada i els marcadors corresponents.

EBSS/ESS. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut o Estudi de Seguretat i Salut.
En el cas de que sigueu vosaltres els redactors de l’Estudi Bàsic de Seguretat i Salut o de l’Estudi de Seguretat i Salut, tot i havent adjuntat aquest document dins dels documents annexos al Projecte Tècnic o a la Documentació Tècnica, també l’haureu d’adjuntar com a document PDF separat, afegint-li una portada. 


Pas 3. SOL·LICITAR LA LLICÈNCIA/COMUNICAT
Tràmit a través del WEB de l’Ajuntament de BCN. 
 SERVEI de creació de PDF's per a la tramitació de les e-llicències 
Si vols et podem preparar els 2 PDF’s amb marcadors (PAB i AAB), requerits en les e-llicències per tramitar la sol·licitud de l’Informe d’Idoneïtat tècnica.  Només cal que lliuris els diversos documents que conformen el teu projecte i altres documents que cal annexar (en un USB i en format PDF, o còpies en paper de tota la documentació) i, des del Col·legi crearem els documents electrònics en el format que correspon, i prepararem l’expedient de sol·licitud de l’informe d’Idoneïtat i/o Visat.
Instruccions del Servei de creació de PDF's 
  Recomanacions i aclariments  
  •  En el moment de fer la “Consulta Prèvia” (document DCA) a través de la pàgina web de l’Ajuntament de BCN, tingueu en compte el següent:
    Qui apareix com a “Representant” en el DCA, és l’únic que podrà fer la tramitació de la sol·licitud del permís d’obres digitalment, a través del web de l’Ajuntament de BCN. 
Si el tècnic es qui fa la sol·licitud del permís d’obres:
En aquest cas, el tècnic haurà de constar com a “Representant” en el document DCA.
També haurà d’adjuntar el document per l’acreditació de la representació. Aquest document, pot ser el model inclòs a la “Consulta Prèvia” (DCA).
El representant es qui haurà de fer la tramitació del permís d’obres. La tramitació del permís d’obres, l’haurà de fer el tècnic a través del web de l’Ajuntament de BCN (NO la pot fer presencialment) i haurà de disposar de signatura digital. 

El tècnic NO fa la sol·licitud del permís d’obres:
En aquest cas, en que al tècnic NO se li encarrega el procés de sol·licitud del permís d’obres, degut a que aquest procés el realitza el propi client, el procediment serà el següent:
El client o la persona física que el representa, haurà de ser el “Representant” en el document de la “Consulta Prèvia” (document DCA) de l’Ajuntament.
El “Representant” podrà fer presencialment la sol·licitud del permís d’obres a qualsevol Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC). També podrà fer aquesta sol·licitud digitalment, a través del web de l’Ajuntament de BCN, però haurà de disposar de signatura digital.

Observacions:
Si una vegada feta la “Consulta Prèvia” i havent obtingut l’Informe d’Idoneïtat, NO heu tingut en compte aquest punt, podreu fer una “Modificació de la Consulta Prèvia”, modificant les dades del “Representant”.
Recordeu mantenir sempre el mateix número de “Consulta Prèvia”, ja que aquest número va associat amb l’Informe d’Idoneïtat obtingut. 
  • L'annex a l'expedient (PDF2, corresponent al AAB), ha d'incloure el "Full resultat Informatiu de la Consulta". Això son els 2 primers fulls de la consuta prèvia, afegint els documents "Guia" de cada una de les actuacions. Aquestes "Guies" es on es detalla, en gràfic, el tipus d'actuació, el procediment d'obtenció i els documents a aportar. 
  • NO es poden modificar els noms dels marcadors.
  • NO es pot eliminar cap dels marcadors.
  • En cas que, per la tipologia de les actuacions, no s’hagi de generar contingut per un marcador en concret, el marcador existirà i estarà enllaçat a una part del document on es justifiqui la no necessitat d’informar per aquest concepte.
  • NO es pot modificar l’ordre ni la gerarquía dels marcadors.
  • Us recordem que el Projecte Tècnic (PAB), ha de contenir amidaments i plec de condicions (Part I del CTE). Segons la Guia, no s’ha d’afegir marcadors per aquests apartats.
  • Recordeu que els pdf PAB i AAB, han de tenir PORTADA i els MARCADORS corresponents. 
  • Per tal de facilitar la comprensió del vostre Projecte Tècnic o Documentació Tècnica, us recomanem que en el vostre document, feu coincidir els NOMS DELS MARCADORS establerts, amb els noms dels títols dels vostres apartats.
  • Per tenir actualitzada la NORMATIVA APLICABLE (apartat MN del pdf PAB) del vostre document (Projecte Tècnic), us recomanem consultar l’eina PLEC INSTANT.
  • Quan el resultat de la consulta prèvia, feta a través del web de l'Ajuntament de BCN, generi DUES o MÉS GUIES documentals a complimentar, el règim d’aplicació serà sempre el de la tipologia de més nivell. Tots aquells documents que siguin idèntics en els dos índexs, només caldrà adjuntar-los una vegada.
  • Cal aportar les DECLARACIONS RESPONSABLES seguint el model original que consta a la Guia per al procés d’obtenció de la llicència o comunicat. No es consideraran vàlids els documents esmenats, modificats o adaptats
  • Us recordem que podeu seguir utilitzant els IMPRESOS col·legials, per substituir determinades declaracions responsables.

 
  GUIA per crear Projectes amb marcadors 
  GUIA per crear marcadors
IMPORTANT!!: Els marcadors, seràn els que corresponguin depenent del tipus de document que vulgueu elaborar. Els marcadors que surten en aquest PDF d'exemple, NO corresponen a les e-llicències. 
  ENLLAÇOS directes amb l'Ajuntament de BCN 
 CONSULTA PRÈVIA. Per a la tramitació de permisos d'obres: llicència, comunicat, assabentat o autorització per a actuacions d'urgència. 
  MODIFICACIÓ DE LA CONSULTA PRÈVIA per a la tramitació de permisos d'obres. 
  TRAMITACIÓ DE PERMISOS D'OBRES (llicència o comunicat). 
  Voleu fer arribar una incidència, un suggeriment, una queixa o un agraïment a l’Ajuntament de Barcelona? 
La podeu dirigir a aquest apartat del web de l’Ajuntament: 
L'Ajuntament de Barcelona ofereix aquest canal perquè hi feu arribar incidències, queixes i suggeriments sobre el funcionament de la ciutat o sobre els serveis municipals i també és el canal per les incidències que tingueu en la tramitació de les e-llicències. 
 Feu arribar les vostres consultes al CAATEEB... 
Podeu fer arribar les vostres consultes sobre Idoneïtat Tècnica, a través del web del CAATEEB, en el següent formulari



Pere Domènech Bernat
Arquitecte Tècnic i Enginyer Edificació
--------------------------------
ARQUITECNIC.NET
Ramón y Cajal, 45 Local 4ª · 08012 Barcelona
Tel. 670 257 703
Correu electrònic :
tecnic@arquitecnic.net
Pàgina web  www.arquitecnic.net

Logotipo LinkedInhttp://arquitecnic.net/images/facebook_logo.jpghttp://arquitecnic.net/images/twitter_newbird_boxed_whiteonblue.pnghttp://arquitecnic.net/images/blogger.jpg




Aquest correu electrònic està lliure de virus perquè la protecció de l'avast! Antivirus està habilitada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada